Co jeść na diecie?

Dieta nie musi wiązać się z szeregiem wyrzeczeń, być monotonna i niesmaczna. Jeśli Twoim celem jest zgubienie zbędnych kilogramów i zastanawiasz się co jeść, aby schudnąć — przychodzimy do Ciebie z odpowiedzią.

Dieta zdrowy talerz

Odchudzaniu towarzyszy jedna, najważniejsza zasada: aby zdrowo zgubić zbędne kilogramy, trzeba zadbać o odpowiednią ilość i jakość jedzenia. Zgodnie z najnowszymi Zaleceniami Zdrowego Żywienia, w Twoim codziennym jadłospisie powinny dominować takie produkty jak:

  • zboża
  • warzywa i owoce
  • nasiona roślin strączkowych
  • ryby
  • niskotłuszczowe produkty mleczne
  • nasiona oraz orzechy

Zdrowy talerz to jednak nie tylko odpowiednie produkty, ale również ich właściwe proporcje. Niech połowę Twojego posiłku stanowią warzywa lub owoce, które dostarczą Ci cennych witamin i minerałów. Pozostałe miejsce na talerzu podziel na dwie równe części i jedną z nich przeznacz na produkty zbożowe, natomiast drugą na źródła tłuszczów oraz białka.

Dieta źródła makroskładników

W Twojej diecie powinny znaleźć się trzy niezbędne makroelementy: białko, tłuszcze oraz węglowodany. Jakie źródła powyższych składników będą dla Ciebie najlepsze? Jeśli białko, to przede wszystkim pełnowartościowe, a takie znajdziesz w produktach odzwierzęcych. Sięgaj zatem po chude mięso, jak np. drób, ale również i ryby, owoce morza, jaja czy nabiał w postaci serów lub mleka. Białka dostarczą Ci także produkty roślinne, a w szczególności nasiona strączkowe, czyli m.in. soczewica, ciecierzyca i fasola. Jeśli chodzi o węglowodany, Twoim sprzymierzeńcem będą te złożone, a ich głównym źródłem są zboża — kasza, ryż, pełnoziarniste pieczywo czy płatki owsiane to produkty, których nie powinno zabraknąć w Twojej kuchni. Pozostają jeszcze tłuszcze, które również mogą być dla Ciebie zdrowe, ale pod warunkiem, że ich źródłem będą tłuste ryby, oliwa z oliwek, awokado, nasiona i orzechy.

Dieta — zdrowe odchudzanie

Dobra jakościowo dieta to podstawa zdrowego odchudzania. Planując swój codzienny jadłospis wybieraj dobre źródła białka, węglowodanów oraz tłuszczów i nie zapominaj o ich odpowiednich proporcjach na talerzu.  

  • Zobacz nasze metamorfozy!

  • Zainteresował Cię temat?

    Zostaw maila, a wyślemy Ci multum darmowych materiałów w podobnym temacie! To darmowa dawka wiedzy!

    Obiecujemy, że nie spamujemy! Tylko czysta wiedza.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *